W naszym hotelu zrealizujesz Bon 500+

Nasz Blog

Podjęcie walki z zagrożeniem, jakie stanowi koronawirus wymaga przede wszystkim poznania sposobu rozprzestrzeniania się bakterii. Do zakażenia koronawirusem dochodzi u większości osób drogą kropelkową, a także przez kontakt z powierzchnią na której znajduje się wirus. Ponieważ zakażenie wirusem początkowo nie daje oznak, istnieje duże ryzyko przenoszenia choroby z jednego człowieka na drugiego. Najnowsze badania wykazują, że rozwój choroby od czasu zakończenia infekcji do wystąpienia pierwszych objawów chorobowych może wynieść nawet 24 dni czyli o 10 dni więcej niż początkowo zakładano. Objawy infekcji spowodowanej przez SARS-Cov-2 są zbliżone do wirusowego zapalenia płuc oraz grypy. O infekcji świadczyć mogą: gorączka, duszności, kaszel, ból mięśni oraz ogólne zmęczenie.

Hotele to miejsca w których codziennie przewijają się dziesiątki, a nawet setki osób. Są one zatem szczególnie narażone na infekcję. Podstawę w walce z koronawirusem stanowi wprowadzenie rygorystycznych procedur w zakresie higieny. Świadome podejście do tematu i odpowiedzialność są w stanie zminimalizować możliwość wystąpienia wirusa. Zapobieganie pojawieniu się wirusa w Hotelu należy rozpocząć od przeszkolenie personelu, a także uświadamiania Gości jak ważne jest zachowanie higieny. Dobrym pomysłem będzie zatem umiejscowienie w pomieszczeniach ogólnodostępnych plakatów podnoszących świadomość. Sam obiekt powinien zostać wyposażony w środki dezynfekujące, które zostały odpowiednio przebadane, a ich skuteczność została potwierdzona. Nie należy zapominać o podstawach, którymi są zasłanianie ust podczas czynności takich jak kichanie, utrzymywanie dystansu w kontaktach z drugim człowiekiem (odstęp ok. 1,5 metra), regularne przecieranie powierzchni z którymi mamy kontakt środkiem dezynfekującym na bazie alkoholu oraz najbardziej oczywistej czynności jaką jest regularne mycie rąk. W toaletach nie powinno zabraknąć mydła i środków dezynfekujących. Same toalety powinny pozostawać poddawane wzmożonemu czyszczeniu, w tym kompleksowej dezynfekcji.

Poczucie odpowiedzialności społecznej spowodowało, że w marcu Firmy oraz Goście indywidualni dokonali anulacji większości swoich rezerwacji. Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, a także w poczuciu odpowiedzialności za życie swoich pracowników i Gości również przedsiębiorcy z branży hotelarskiej zdecydowali się zawiesić swoją działalność na bliżej nieokreślony czas. Szacuje się, że około połowa obiektów hotelarskich w kraju zostanie zamknięta w związku z wybuchem epidemii.

Kategorie

Najnowsze wpisy